Codziennie w naszym kraju powstaje niemal tysiąc nowych działalności gospodarczych, a co czwarty Polak zatrudniony na podstawie umowy o pracę nosi się z zamiarem przejścia „na swoje”. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, prezentujemy poradnik opisujący proces rejestracji działalności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pierwszym krokiem na drodze do założenia własnej firmy i uproszczenia formalności jest założenie profilu zaufanego. Zapraszamy!

Informatyzacja administracji niesie ze sobą wiele ułatwień, także dla przedsiębiorców. Podstawą skorzystania z tych oszczędzających czas rozwiązań jest założenie Profilu Zaufanego – usługi umożliwiającej załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

Profil Zaufany możemy założyć na dwa sposoby:

  • zakładając konto online i potwierdzając swoją tożsamość za pośrednictwem usługi online Twojego banku (większość banków udostępnia taką darmową usługę),
  • zakładając konto online i potwierdzając swoją tożsamość osobiście w jednym z upoważnionych punktów.

Pierwszy sposób umożliwia całkowicie zdalne stworzenie Profilu Zaufanego, później wykorzystywanie Profilu wiązać się będzie z regularnymi, dwoma lub nawet trzema, potwierdzeniami realizowanej czynności poprzez zalogowanie w usłudze bankowej. Drugie rozwiązanie wymaga jedynie weryfikacji w punkcie potwierdzającym – Urzędzie Gminy, oddziale NFS lub KRUS. Jeśli chcesz odnaleźć najbliższy taki punkt, skorzystaj z oficjalnej wyszukiwarki. Dzięki temu wnioski autoryzujesz raz, poprzez Profil Zaufany – nie będziesz musiał potwierdzać ich za pomocą logowania w banku.

Korzyść? Posiadając Profil Zaufany oszczędzisz mnóstwo czasu. Chcąc załatwić wiele spraw urzędowych nie będziesz musiał odwiedzać ZUSu, urzędu miasta lub gminy.

Do czego przyda Ci się Profil Zaufany?

  • Do stworzenia konta na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), dzięki któremu z łatwością będziesz zarządzał danymi rejestrowymi Twojej działalności,
  • rejestracji Twojej działalności gospodarczej;
  • założenia konta EPUAP;
  • założenia konta ZUS PUE;
  • tworzenia i przesyłania wniosków online do Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – pełnomocnictwa, deklaracji ZUS, rozliczenia rocznego PIT.

Related Posts

Archiwizacja dokumentów w dobie cyfryzacji

Jaki długo należy przechowywać dokumenty księgowe i kadrowe? Dlaczego warto je archiwizować? Jak to zrobić? Poznaj praktyczne porady dotyczące przechowywania dokumentacji. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę. Technologia informacyjna rozwija się w zawrotnym tempie, sposoby przechowywania i zarządzania dokumentami przechodzą...
współpraca b2b

Współpraca B2B. Zasady, dobre praktyki i wskazówki z księgowego punktu widzenia

Czym jest i na czym polega umowa B2B? Jakie są zalety i wady umowy tego typu? Przekonaj się, o czym należy pamiętać decydując się na taką formę współpracy! Kontrakt B2B jest co raz popularniejszą alternatywą dla klasycznych umów o pracę....