Rejestracja spółki z o.o. w usłudze S24

rejestracja spolki z o.o. online

Prowadzenie firmy w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest jedną z najpopularniejszych alternatyw dla działalności jednoosobowych. Jakie wymogi formalne należy spełnić? Jak przeprowadzić rejestrację? O tym w dzisiejszym artykule!

Trudno odnaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące wymogów formalnych rejestracji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Aż do teraz. Oferujemy księgowość wirtualną, wsparcie osób, które mogą czuwać nad Twoją księgowością. W tym artykule odnajdziesz informacje, które pozwolą Ci szybko i bezboleśnie zarejestrować spółkę.

Obecnie istnieją dwie możliwości rejestracji spółki:

  • Tradycyjna, papierowa forma – z koniecznością wizyty w Sądzie Rejonowym we właściwym dla siedziby działalności Wydziale Gospodarczym KRS;
  • Rejestracja zdalna rzez system S24 i elektroniczny dostęp do Krajowego Rejestru Sądowego. Proponujemy nowoczesną księgowość wykorzystującą nowoczesne formy komunikacji: druga możliwość jest zdecydowanie szybsza i tańsza – i to ją właśnie polecamy.

Koszty rejestracji spółki z o.o.:

  • 250 PLN, opłata wpisowa do KRS;
  • 100 PLN, opłata za pierwszy wpis w Monitorze Sądowym i Gospodarczym;

Czekają Cię także dodatkowe koszy: 0,05% podatku od czynności cywilnoprawnych (deklaracja PCC-3) od kapitału zakładowego pomniejszonego o koszty rejestracji – max 14 dni od złożenia wniosku o wpis;

Dokumentacja powstająca w procesie rejestracji z dostępnych na stronie szablonów:

  • Umowa spółki z o.o. (zawiera dane o: stawiających, którzy podpisują umowę, firmie spółki, siedzibie, przedmiocie działalności, kapitale zakładowym, podziale i specyfice udziałów, czasie trwania spółki, kapitałach i dywidendzie, organach zarządczych, specyfice i składzie pierwszego zarządu, pierwszym roku obrotowym);
  • Lista wspólników;
  • Oświadczenie o wniesieniu kapitału;

Dokumentacja dodatkowo wymagana:

Finalnym dokumentem jest wniosek o rejestrację podmiotu w rejestrze przedsiębiorców, do którego należy załączyć 6 powyższych dokumentów.

Kilka istotnych uwag:

  • Co do zasady prawie wszystkie dokumenty są wymagane w momencie rejestracji. Jedynie oświadczenie o wniesieniu kapitału może zostać złożone do 7 dni od wpisu do KRSu za opłatą 40 PLN przez zarząd spółki w Sądzie Rejonowym (wtedy już brak możliwości online).
  • Dokumenty tworzone z szablonów nie mają możliwości modyfikacji o dodatkowe warunki.
  • W e-rejestracji wkłady na kapitał zakładowy mogą mieć jedynie postać pieniężną (brak aportów).
  • Wszyscy stawiający muszą założyć swoje konto podpisywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub przez ePUAP.
  • Obowiązuje zasada „jednego okienka”, czyli w praktyce brak odrębnego wpisu do Urzędu Statystycznego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego. Jedynie co trzeba złożyć oddzielnie to deklaracja NIP-8 z dodatkowymi informacjami (do max 7-go dnia dla płatników ZUS i 21 dni dla pozostałych) i VAT_R dla czynnych podatników.
  • Nie ma możliwości ponownej wysyłki online wniosku o rejestrację, dlatego tak istotna jest jego kompletność za pierwszym razem, jeśli chce się uniknąć podróży do Sądu Rejonowego.

Polecamy tę formę rejestracji spółki, szczególnie pomocne są wskazówki krok po kroku zamieszczone na stronie ekrs.ms.gov.pl/s24.

Related Posts

Archiwizacja dokumentów w dobie cyfryzacji

Jaki długo należy przechowywać dokumenty księgowe i kadrowe? Dlaczego warto je archiwizować? Jak to zrobić? Poznaj praktyczne porady dotyczące przechowywania dokumentacji. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę. Technologia informacyjna rozwija się w zawrotnym tempie, sposoby przechowywania i zarządzania dokumentami przechodzą...

Zmiany w składkach ZUS na rok 2024. Co czeka przedsiębiorców?

Czy można uniknąć płacenia składek ZUS? Od czego zależą kwoty składek ubezpieczeń społecznych? Jakie zmiany w tym zakresie czekają na przedsiębiorców? Odpowiadamy! Nowy rok to czas, kiedy przedsiębiorcy starannie analizują zmiany w polityce podatkowej i ubezpieczeniowej. Jednym z kluczowych elementów...